Program Amaç ve Çıktıları
İYTE Gıda Mühendisliği Eğitim Amaçları:
- Gıda Mühendisliği bilgi birikimleri ile ulusal/uluslararası gıda sektöründeki özel veya kamu kurum ve kuruluşlarında çalışırlar.
- İlgili alanda üniversitelerde lisansüstü eğitim alırlar.
- Elde ettikleri hayat boyu öğrenme yetenekleri ile üniversitelerde ve araştırma merkezlerinde araştırmacı olarak görev yaparlar.
İYTE Gıda Mühendisliği Özgörev Tanımı:
Bölümümüz, gelişen gıda endüstrisi için gıda mühendisliği yanında beslenme biliminin ilkelerini de göz önüne alarak sanayi ve toplumun yararına çıktılar üreten, araştırmacı, çevreye duyarlı, mesleki ve etik sorumluluğa sahip mühendisler yetiştirmeyi görev edinmiştir.
MÜDEK program çıktıları (PÇ) doğrultusunda IYTE Gıda Mühendisliği PÇ’leri aşağıdaki şekilde güncellenmiştir.
PÇ 1a Matematik, fen bilimleri ve mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi elde etme,
PÇ 1b Bu bilgi birikimini temel ve karmaşık mühendislik problemlerin çözümüne yönelik kullanabilme becerisi.
PÇ 2a Karmaşık Gıda mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi elde etme,
PÇ 2b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama.
PÇ 3a Gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde karmaşık bir süreci, sürecin parçasını veya ürünü tasarlama;
PÇ 3b Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
PÇ 4 Gıda mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme, geliştirme ve uygulama becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma.
PÇ 5 Karmaşık gıda mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ 6a Gıda mühendisliğinde etkin biçimde takım çalışması yapabilme
PÇ 6b Çok disiplinli alanlarda etkin biçimde takım çalışması yapabilme
PÇ 6c Gıda mühendisliğinde etkin biçimde bireysel çalışma yapabilme
PÇ 7a Sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme
PÇ 7b Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanma
PÇ 8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanma.
PÇ 9a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
PÇ 9b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar, iş ve laboratuvar güvenliği hakkında bilgi edinme ve uygulama.
PÇ 10a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
PÇ 10b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
PÇ 10c Sürdürülebilir kalkınma ve üretim hakkında bilgi edinme
PÇ 11a Gıda mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve gıda güvenliği üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinme
PÇ 11b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
PÇ 12a Tüketilen gıdalardaki besin öğelerinin metabolize edilmeleri ile ilgili temel bilgilere sahip olma,
PÇ 12b Bu bilgileri beslenme ile ilgili sorunlara çözüm üretmede kullanma.