Program Amaç ve Çıktıları

İYTE Gıda Mühendisliği Eğitim Amaçları:

  1. Gıda Mühendisliği bilgi birikimleri ile ulusal/uluslararası gıda sektöründeki özel veya kamu kurum ve kuruluşlarında çalışırlar.
  2. İlgili alanda üniversitelerde lisansüstü eğitim alırlar.
  3. Elde ettikleri hayat boyu öğrenme yetenekleri ile üniversitelerde ve araştırma merkezlerinde araştırmacı olarak görev yaparlar.

İYTE Gıda Mühendisliği Özgörev Tanımı:

Bölümümüz, gelişen gıda endüstrisi için gıda mühendisliği yanında beslenme biliminin ilkelerini de göz önüne alarak sanayi ve toplumun yararına çıktılar üreten, araştırmacı, çevreye duyarlı, mesleki ve etik sorumluluğa sahip mühendisler yetiştirmeyi görev edinmiştir.

 

MÜDEK program çıktıları (PÇ) doğrultusunda IYTE Gıda Mühendisliği PÇ’leri aşağıdaki şekilde güncellenmiştir.

PÇ 1a  Matematik, fen bilimleri ve mühendislik  disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi elde etme,

PÇ 1b  Bu bilgi birikimini temel ve karmaşık mühendislik problemlerin çözümüne yönelik kullanabilme becerisi.

PÇ 2a   Karmaşık Gıda mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi elde etme,

PÇ 2b   Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama.

PÇ 3a   Gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde karmaşık bir süreci, sürecin parçasını veya ürünü tasarlama;

PÇ 3b   Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi

PÇ 4     Gıda mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme, geliştirme ve uygulama becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma.

PÇ 5     Karmaşık gıda mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi.

PÇ 6a   Gıda mühendisliğinde etkin biçimde takım çalışması yapabilme

PÇ 6b   Çok disiplinli alanlarda etkin biçimde takım çalışması yapabilme

PÇ 6c   Gıda mühendisliğinde etkin biçimde bireysel çalışma yapabilme

PÇ 7a    Sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme

PÇ 7b    Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanma

PÇ 8     Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanma.

PÇ 9a   Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma

PÇ 9b   Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar, iş ve laboratuvar güvenliği hakkında bilgi edinme ve uygulama.

PÇ 10a   Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi

PÇ 10b   Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık

PÇ 10c   Sürdürülebilir kalkınma ve üretim hakkında bilgi edinme

PÇ 11a   Gıda mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve gıda güvenliği üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinme

PÇ 11b    Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

PÇ 12a  Tüketilen gıdalardaki besin öğelerinin metabolize edilmeleri ile ilgili temel bilgilere sahip olma,

PÇ 12b   Bu bilgileri beslenme ile ilgili sorunlara çözüm üretmede kullanma.